Program przygotowania fizycznego w okresie przygotowawczym

Mając na uwadze kilkuletnią obserwację piłki seniorskiej oraz pracę nad rozwojem profesjonalnego procesu szkolenia piłkarskiego dzieci i młodzieży w Polsce, opartego na 4 filarach:

  • przygotowaniu technicznym,
  • przygotowaniu taktycznym,
  • przygotowaniu fizycznym,
  • przygotowaniu mentalnym.

Doszliśmy do następującego wniosku. Bardzo ważnym, a niestety jednym z najbardziej zaniedbanych aspektów rozwoju polskich piłkarzy, zwłaszcza w okresie juniorskim (a także często w seniorskim) jest przemyślane, fachowo przygotowane i kompleksowe przygotowanie fizyczne zawodników do gry na wysokim poziomie.

Obserwując przez wiele lat poziom przygotowania fizycznego piłkarzy na zachodzie Europy doszliśmy do prostych wniosków, iż w tej kwestii jest bardzo wiele do poprawy w Polsce. Naszym zdaniem głównym problemem jest niedostateczny rozwój siły polskich piłkarzy oraz nieodpowiednie, niedopasowane do współczesnych wymagań footballu przygotowanie biegowe polskich zawodników.

Biorąc pod uwagę fakt, iż celem dla którego powołaliśmy naszego bloga jest doradzać, inspirować i motywować poprzez specjalistyczną wiedzę w zakresie kompleksowego treningu piłkarskiego. Postanowiliśmy usystematyzować wiedzę z zakresu przygotowania fizycznego piłkarzy i po raz pierwszy przygotować unikatowy i przede wszystkim progresywny program przygotowania fizycznego dla piłkarzy nożnych w okresie przygotowawczym do sezonu (rundy).

Motywacją do działania były również zapytania od naszych czytelników jakie otrzymywaliśmy w temacie porad treningowych z prośbą o plan treningowy. Stąd wychodząc naprzeciw oczekiwaniom a także patrząc pod kątem rozwoju dwóch głównych  aspektów przygotowania fizycznego współczesnego piłkarza, przygotowaliśmy Nasz pionierski i zarazem bardzo kompleksowy PROGRAM PRZYGOTOWANIA FIZYCZNEGO dla piłkarzy w okresie przygotowawczym, który jest przeznaczony dla piłkarzy i trenerów, którzy chcą jak najlepiej przygotować się do rundy. Jest to Nasz autorski program lecz oparty o nabytą wiedzę i doświadczenie z metodologii angielskiej i holenderskiej.

Cały program przygotowania składa się z dwóch odrębnych części:

1) Program treningu siłowego w okresie przygotowawczym, który ma na celu przede wszystkim:

  • rozwój wytrzymałości siłowej piłkarzy,
  • rozwój siły ogólnej piłkarzy,
  • rozwój siły specjalnej, w tym przypadku siły eksplozywnej piłkarzy.

Ponadto program jest tak przemyślany i skonstruowany, że zawiera układ specjalistycznych ćwiczeń nadających mu dodatkowej wartości w postaci zapobiegania kontuzjom mięśniowym.

Jeśli jesteś zainteresowany szczegółami Programu kliknij poniższy link:
trening-pilkarski.pl/programy/program-treningu-silowego

 

2) Program treningu biegowego w okresie przygotowawczym, który ma na celu poprawę 4 podstawowych wtym zakresie zdolności piłkarzy:

  • zdolność do utrzymania wysokiej jakości akcji eksplozywnych w ciągu 90min gry,
  • zdolność do utrzymania szybkiej regeneracji pomiędzy akcjami eksplozywnymi,
  • poprawa jakości akcji eksplozywnych w trakcie 90 min gry,
  • zwiększenie liczby akcji eksplozywnych w ciągu 90 min gry.

Jeśli jesteś zainteresowany szczegółami Programu kliknij poniższy link:
trening-pilkarski.pl/programy/program-treningu-biegowego

Kiedy stosować Program?

Oba programy są przygotowane na okres przygotowawczy do sezonu bądź rundy i obejmują 6 tygodni tzw. „pre-season”, czyli okres 6 tygodni bezpośrednio poprzedzających okres startowy (początek rozgrywek ligowych).

Dla kogo przeznaczony jest Program?

Programy te są przeznaczone dla piłkarzy/piłkarek po zakończeniu tzw. okresu przyśpieszonego wzrostu. Jeśli chodzi o wiek to należy oszacować go indywidualnie i najlepiej, aby zrobił to trener-fachowiec posiadający odpowiednią wiedzę. Zazwyczaj przyjmuje się jednak, iż wiek 17 lat jest już wystarczającym, aby podjąć trening siłowy o większej intensywności.
Programy te możemy też z całą pewnością polecić do wykorzystania trenerom zespołów juniorskich czy seniorskich w zasadzie z każdego poziomu rozgrywkowego, gdyż ćwiczenia na każdym poziomie mogą pozostać niezmienne, zmieniać się będą natomiast jedynie obciążenia, które trener może wyznaczyć sobie sam indywidualizując je dla poszczególnych piłkarzy w zespole.

Jak stosować Program?

Program przygotowania fizycznego w okresie przygotowawczym został zindywidualizowany, czyli napisany pod kątem indywidualnej jednostki, jednakże z powodzeniem można go stosować dla całego zespołu lub grupy zawodników, pod warunkiem dopasowania odpowiednich obciążeń dla poszczególnych graczy i zachowania progresji tych obciążeń. Całościowy program składa się z dwóch części:

  • Program siłowy, który należy stosować 2 razy w tygodniu zachowując 48 godzinny odstęp pomiędzy jednostkami i najlepiej nie później niż 48 godzin przed meczem kontrolnym.
    (np. mecze w sobotę – trening siłowy 1 we wtorek, trening siłowy 2 w czwartek
    lub mecze w niedzielę – trening siłowy 1 w środę, trening siłowy 2 w piątek)
  • Program biegowy najlepiej stosować w dniu pomiędzy jednostkami treningu siłowego (czyli odpowiednio w środy w przypadku meczu w sobotę oraz w czwartki w przypadku gry w niedzielę)

Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, iż jest to kompleksowy i progresywnie zbudowany program przygotowania fizycznego zatem nie jest konieczne jakiekolwiek dodatkowe oddziaływanie na zdolności objęte programem w okresie jego stosowania, a jednocześnie nie ogranicza on możliwości odbywania normalnych treningów piłkarskich o charakterze techniczno-taktycznym.

Zatem jeśli jesteś ambitnym piłkarzem, który chce osiągnąć postęp i uważasz, że trenujesz za mało lub zbyt mało intensywnie te programy są dla Ciebie. Jeśli chcesz poprawić swoje zdolności wydolnościowe i/lub siłę czy wytrzymałość swoich mięśni te programy są również dla Ciebie.
Jeśli masz ambicję by wejść na wyższy poziom sportowy również powinieneś sięgnąć po nasze programy. Jeżeli natomiast jesteś trenerem z aspiracjami i chcesz aby Twój zespół prezentował się bardzo dobrze pod względem fizycznym programy te możesz również wykorzystać w swojej pracy z drużyną w okresie przygotowawczym do sezonu.

Nasz program ze względu na swój zindywidualizowany charakter mogą również wykorzystywać piłkarze profesjonalni, którzy poprzez trening indywidualny chcą zwiększyć swój potencjał fizyczny i tym samym stać się bardziej wartościowymi zawodnikami.

Program przygotowania fizycznego dla piłkarzy w okresie przygotowawczym do sezonu jest dla Nas początkiem oferty treningowej jaką mamy w planach zaprezentować Wam w 2017 roku. Zapraszamy więc do śledzenia Naszego bloga trening-pilkarski.pl oraz Fan Page’a na Facebooku, gdyż już wkrótce pojawią się tam szczegóły dotyczące szerszej oferty szkoleniowej.

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami obu programów oraz do czynnego ich zastosowania w praktyce.  Do dyspozycji mają Państwo całościowy pakiet Programu przygotowania fizycznego (składający się z dwóch odrębnych programów) lub możecie skorzystać z każdego z tych programów oddzielnie.

Zapraszamy do zakupu – dostępne warianty programów:

Program siłowy
cena: 199,00 zł / 149,00 zł
–> przejdź do zakupu

 

 

Program biegowy
cena: 149,00 zł / 99,00 zł
–> przejdź do zakupu

 

 

 

Pakiet: program siłowy + program biegowy
cena: 249,00 zł / 199,00 zł
–> przejdź do zakupu

 

 

Po dokonaniu płatności programy wysyłane są automatycznie drogą mailową.

Życzymy owocnej pracy na treningach 🙂
„Talent to suma predyspozycji i ciężkiej pracy”