Pompki

Przed przystąpieniem do testu przeprowadzamy zawsze rozgrzewkę składającą się z następujących elementów: 5 minutowy jogging, rozciąganie dynamiczne oraz aktywacja mięśni głębokich (np. z wykorzystaniem theraband).

Cel testu: test pompek wykorzystywany jest w celu oceny wytrzymałości mięśniowej górnych partii ciała zawodnika, a zwłaszcza: mięśni klatki piersiowej, mięśni barków oraz tricepsa.

Sposób przeprowadzenia: istnieje wiele wariantów testu pompki, które dotyczą m.in.: czasu trwania testu, umiejscowienia dłoni, wysokości na jaką się opuszczamy itp. Omawiany test wykonywany jest przy normalnym ułożeniu dłoni i podparciu na stopach, cały tułów i nogi są w jednej linii, stopy lekko rozstawione na bok. Zawodnik obniża pozycję swojego ciała do momentu w którym uzyskujemy kąt 90 stopni w łokciach, a następnie unosi się w górę. Plecy muszą być proste przez cały czas wykonywania testu, a ruch w górę powinien być wykonywany do momentu, w którym ręce są w pełni wyprostowane.

Rezultaty: liczymy liczbę powtórzeń do momentu, w którym następuje całkowite wyczerpanie zawodnika lub nie jest on już w stanie wykonać poprawnie technicznie dwóch powtórzeń z rzędu. Nie jest dozwolona pauza przy pełnym wyprostowaniu rąk. Tempo wykonywania pompek zależy od zawodnika i powinno być zachowane przez cały czas trwania testu.

W poniższej tabelce znajdziecie rezultaty testu pompki przeprowadzane w różnych kategoriach wiekowych na poziomie piłki profesjonalnej.