Masaż mięśnia dwugłowego uda wałkiem piankowym ma na celu utrzymanie tego mięśnia w dobrej kondycji czyli w stanie odpowiedniej elastyczności i długości. Dzięki temu ograniczamy ryzyko odniesienia kontuzji w trakcie treningu lub meczu. Kontuzje mieśnia dwugłowego są bowiem dość częste w piłce nożnej.

 

Ćwiczenie # 008: Masaż mięśnia dwugłowego uda.

Cel ćwiczenia: poprawa jakości tkanek miękkich kończyny dolnej.

Pozycja wyjściowa: Siadamy na ziemi. Obie nogi wyprostowane. Zakładamy prawą nogę na lewą. Wałek piankowy znajduje się pod udem. Podpieramy się z tyłu rękoma.

Wykonanie: Pozostając w pozycji podparcia unosimy tułów w górę i przetaczamy mięsień po wałku. Wykonując masaż łydki prowadzimy wałek od kolana do pośladków. Przesuwamy się na wałku powoli. Jeżeli znajdziemy bolesne miejsce to zatrzymujemy się na około 30 sekund.

Powtórzenia: wykonujemy 2 serie ćwiczenia dla nogi prawej i lewej. Za każdym razem wykonujemy około 10 „przejazdów” wałkiem dla każdej nogi.

Częstotliwość wykonywania: ćwiczenie możesz wykonywać codziennie, również w te dni, w które nie było treningu lub meczu.

 

Jeżeli jesteś zainteresowany tematem treningu piłkarskiego śledź na bieżąco naszego bloga. Już wkrótce ukażą się opisy kolejnych ćwiczeń piłkarskich do wykonania w domu lub na boisku w naszej BAZIE ĆWICZEŃ.
Polecamy również produkty z naszego sklepu internetowego: Poradnik PiłkarzaProgram treningu siłowegoProgram treningu biegowegoProgram core stabilityZestaw ćwiczeń dla piłkarza.